Afstandsonderwijs

 Dag lieve kinderen, 


jammer genoeg is het voor ons een weekje afstandsonderwijs. Niets aan te doen, maar we gaan er het beste van maken zodat jullie hopelijk op maandag 8 februari terug naar school kunnen komen. 

Dag per dag zullen op deze blog de taken voor jullie verschijnen.
Er is met het schoolteam afgesproken om de taken steeds de avond ervoor klaar te zetten. 

--> Dat wil zeggen de taken van maandag 1 februari komen op zondag 31 januari ten laatste rond 17u. tevoorschijn. Zo kunnen jullie eventueel samen met mama en/of papa de taken al eens doornemen. 


De taken die zullen verschijnen kunnen jullie normaal zelfstandig verwerken, het zal geen zware nieuwe leerstof zijn. Wanneer ik het nodig vind, zal er een bijpassend filmpje zijn dat jullie kan helpen.
Voor de tweede graad komt het op ongeveer een 3-tal uur per dag dat jullie aan het werk worden gezet. ----> Dit is natuurlijk bij elk kind verschillend en ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de differentiatie die in de klas ook gebeurd. 


Er zijn gisteren 2 opdrachten gegeven, die jullie zelf kunnen inplannen doorheen de week van 1/02 tot 5/02:

  • Leesdossier: mijn tofste boek: blad invullen.

    1) Lees natuurlijk eerst je boek!
    2) Graag krijg ik op maandag 8 februari van jullie een ingevuld blad, dan kan ik, in die week, jullie mee helpen voorbereiden op de boekbespreking die volgt na de krokusvakantie. 

  • Gedicht:

    1) Jullie hebben bij mij allemaal een gedicht gekozen, dat is opgeschreven. 
    2) Leer volgende week het gedicht uit jullie hoofd. 
    4) Denk al eens na hoe je het gedicht creatief/ leuk kan maken. 
    3) In de week van 8 februari komen jullie dit zo creatief mogelijk vooraan in de klas brengen
    en wordt het op school gefilmd. 
De 2 leerlingen die een actua-taakje hebben bereiden dit ook gewoon voor tegen 8 februari. 

Tot slot zal ik elke weekdag (ma-woe-vrij) bereikbaar zijn van 10u tot 11u via skype zodat jullie daar vragen kunnen stellen. 
Graag zou ik op dinsdag en donderdag (9u - 10u20) een online les willen geven aan jullie. Daarvoor maak ik een link aan die jullie ouders via mail ontvangen. Laten jullie op skype even weten of jullie aanwezig kunnen zijn tijdens de onlineles?? 

Hieronder een weekplanning voor volgende week:



Veel succes!
Tot snel! 

Reacties