Dag kinderen,
vandaag starten we dag dag opnieuw met onze begroeting in het Frans:
Wiskundeles: sprong 11 les 134: hoofdrekenen tot 100 000.
Nodig voor deze les:
-Werkboek D p. 11-12
-Schrijfgerief
Werkwijze:
1) Bekijk het filmpje en ga aan de slag.
Deel 1: https://youtu.be/yEp8DrNj3CM
Deel 2: https://www.youtube.com/watch?v=NU6C_0zRL7Y&list=PLnFpEN5ksosjrBywLsiKg4sjlunfegrDJ&index=20
Dries&Alice maken van:
oefening 2,3&5 enkel de driehoekjes
oefening 4, 6, 7 &8 volledig
Jef, Marthe en Jelko maken nooit driehoekjes en ook niet oefening 8.
De andere kinderen volgen zoals in het filmpje. Oefening 8 is een uitdaging voor wie wil.
Een verkeersles: nadenken over het verkeer
Nodig voor deze les:
- Werkboek p.14-19
-camera
Werkwijze:
1) Bekijk alvast eens volgend filmpje over de verkeersborden. Het is een ludiek filmpje.. Maar jullie kunnen er wel veel informatie uithalen over de verkeersborden. Die leren we normaal in deze periode van het jaar!
https://www.youtube.com/watch?v=mQ5B4yVdniA
2) Maak volgende oefeningen in je werkboek zelfstandig.
p. 15 'zo hoort het' : zet een kruisje bij de juiste personen, soms kunnen er 2 kruisjes op dezelfde rij.
'Héla, jij daar' : zoek op de prent p.14 waar het fout loopt en waarom.
p. 16 'zo hoort het' : heel goed lezen ! Geen oefeningen maken op p. 17.
p. 17 'Héla, jij daar' : zoek op p. 16 waar het fout loopt en waarom.
p. 18-19 'zo hoort het' : probeer de juiste termen in te vullen en de zinnen aan te vullen. Je doet dit met potlood.
p. 19: 'Héla, jij daar' : zoek op p. 18 waar het fout loopt en waarom.
p.19 'weetjes' : zoek de betekenis op van de 2 verkeersborden die daar staan en laat het mij weten via mail, skype of een post hieronder.
3) Trek een originele foto van jezelf met de fiets, fluohesje en helm.
Post hem op onze Padlet 'sporten'.
https://nl.padlet.com/kellymichiels/sporten
Veel plezier !
vandaag starten we dag dag opnieuw met onze begroeting in het Frans:
Wiskundeles: sprong 11 les 134: hoofdrekenen tot 100 000.
Nodig voor deze les:
-Werkboek D p. 11-12
-Schrijfgerief
Werkwijze:
1) Bekijk het filmpje en ga aan de slag.
Deel 1: https://youtu.be/yEp8DrNj3CM
Deel 2: https://www.youtube.com/watch?v=NU6C_0zRL7Y&list=PLnFpEN5ksosjrBywLsiKg4sjlunfegrDJ&index=20
Dries&Alice maken van:
oefening 2,3&5 enkel de driehoekjes
oefening 4, 6, 7 &8 volledig
Jef, Marthe en Jelko maken nooit driehoekjes en ook niet oefening 8.
De andere kinderen volgen zoals in het filmpje. Oefening 8 is een uitdaging voor wie wil.
Een verkeersles: nadenken over het verkeer
Nodig voor deze les:
- Werkboek p.14-19
-camera
Werkwijze:
1) Bekijk alvast eens volgend filmpje over de verkeersborden. Het is een ludiek filmpje.. Maar jullie kunnen er wel veel informatie uithalen over de verkeersborden. Die leren we normaal in deze periode van het jaar!
https://www.youtube.com/watch?v=mQ5B4yVdniA
2) Maak volgende oefeningen in je werkboek zelfstandig.
p. 15 'zo hoort het' : zet een kruisje bij de juiste personen, soms kunnen er 2 kruisjes op dezelfde rij.
'Héla, jij daar' : zoek op de prent p.14 waar het fout loopt en waarom.
p. 16 'zo hoort het' : heel goed lezen ! Geen oefeningen maken op p. 17.
p. 17 'Héla, jij daar' : zoek op p. 16 waar het fout loopt en waarom.
p. 18-19 'zo hoort het' : probeer de juiste termen in te vullen en de zinnen aan te vullen. Je doet dit met potlood.
p. 19: 'Héla, jij daar' : zoek op p. 18 waar het fout loopt en waarom.
p.19 'weetjes' : zoek de betekenis op van de 2 verkeersborden die daar staan en laat het mij weten via mail, skype of een post hieronder.
3) Trek een originele foto van jezelf met de fiets, fluohesje en helm.
Post hem op onze Padlet 'sporten'.
https://nl.padlet.com/kellymichiels/sporten
Veel plezier !
Reacties
verkeersBord 2: Opgelet kinderen!
knufs,
Elias.