Dag leerlingen,
We oefenen de datum in het Frans.
https://youtu.be/WtC5PeuUKmg
Dries & Alice jullie moeten pagina 6 niet meer maken. Maar jullie maken wel alles op pagina 7 en 8, ook alle driehoekjes.
Marthe, Jef en Jelko moeten geen driehoekjes maken. En ook oefening 13 valt weg.
De andere kinderen maken alles volgens het filmpje.
Eventueel mogen Lander en Jullie de planning van Dries&Alice volgen als ze zich zeker genoeg voelen over de kommagetallen.
1) Lees de woorden van het woordpakket op pagina 55 en je fluoresceert de moeilijkheid.
2) Je maakt de oefeningen op pagina 56.
Oefening 1 niet
Oefening 2 tot 4 volledig.
Bij oefening 3: wat is een bijvoeglijk naamwoord?
Weet je het niet meer.. kijk nog eens naar volgend filmpje:
https://www.xnapda.be/filmpjes/4de-leerjaar/bijvoeglijk-naamwoord
3) Schrijf 1x je woordpakket over in je dicteeschrift op de linkerpagina.
Vergeet niet om een titel op je blad te schrijven met groen: WP 20
4) Dek je woordpakket af en laat de woorden dicteren door iemand bij jou thuis. Schrijf deze nog steeds op de linkerpagina.
5) Kleef indien mogelijk je woordpakketkaartje op de rechterpagina en verbeter je woorden.
6) Neem een volgende pagina in je dicteeschrift en schrijf een nieuwe titel: Dictee WP 20
Open volgend filmpje en maak het dictee. Je kunt steeds op pauze duwen om het woord op te schrijven.
https://youtu.be/VV-HmTf-sFk
7) Lees je woorden goed na en met volgend filmpje kan je het dictee verbeteren.
Schrijf de foutjes 2x op de rechterpagina.
8) Post in een reactie hieronder je score van het dictee. Vergeet je naam niet !
Succes!
vandaag start er een nieuwe week, dus opnieuw een nieuwe planning. We blijven dezelfde structuur behouden zodat het voor iedereen gemakkelijk te volgen is.
We zijn wel de maand mei. Dus een extraatje voor vandaag...
We oefenen de datum in het Frans.
De oefeningen uit ons C-boek zijn afgewerkt. Dus we gaan over naar het D-boek. Jullie hebben er al enkele lesjes uit gemaakt.
Wiskundeles: sprong 11 les 132: kommagetallen tot op 0,001.
Nodig voor deze les:
-Werkboek D p. 6-8
-Schrijfgerief
-Eventueel kladschrift als je dit wenst
-Schrijfgerief
-Eventueel kladschrift als je dit wenst
Werkwijze:
1) Dit is een herhalingsles dus zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.
Wil je nog eens op een leuke manier oefenen, dit kan gerust op computermeester:
2) Bekijk het filmpje voor de uitleg van de oefeningen.
https://youtu.be/WtC5PeuUKmg
Dries & Alice jullie moeten pagina 6 niet meer maken. Maar jullie maken wel alles op pagina 7 en 8, ook alle driehoekjes.
Marthe, Jef en Jelko moeten geen driehoekjes maken. En ook oefening 13 valt weg.
De andere kinderen maken alles volgens het filmpje.
Eventueel mogen Lander en Jullie de planning van Dries&Alice volgen als ze zich zeker genoeg voelen over de kommagetallen.
Spellingles: woordpakket 20
Nodig voor deze les:
-Werkboek p. 55-56
- Dicteeschrift
-kaartje woordpakket
-kaartje woordpakket
-schrijfgerief
-fluostift
-fluostift
Werkwijze:
1) Lees de woorden van het woordpakket op pagina 55 en je fluoresceert de moeilijkheid.
2) Je maakt de oefeningen op pagina 56.
Oefening 1 niet
Oefening 2 tot 4 volledig.
Bij oefening 3: wat is een bijvoeglijk naamwoord?
Weet je het niet meer.. kijk nog eens naar volgend filmpje:
https://www.xnapda.be/filmpjes/4de-leerjaar/bijvoeglijk-naamwoord
3) Schrijf 1x je woordpakket over in je dicteeschrift op de linkerpagina.
Vergeet niet om een titel op je blad te schrijven met groen: WP 20
4) Dek je woordpakket af en laat de woorden dicteren door iemand bij jou thuis. Schrijf deze nog steeds op de linkerpagina.
5) Kleef indien mogelijk je woordpakketkaartje op de rechterpagina en verbeter je woorden.
6) Neem een volgende pagina in je dicteeschrift en schrijf een nieuwe titel: Dictee WP 20
Open volgend filmpje en maak het dictee. Je kunt steeds op pauze duwen om het woord op te schrijven.
https://youtu.be/VV-HmTf-sFk
7) Lees je woorden goed na en met volgend filmpje kan je het dictee verbeteren.
Schrijf de foutjes 2x op de rechterpagina.
8) Post in een reactie hieronder je score van het dictee. Vergeet je naam niet !
Succes!
Reacties