Donderdag 14 mei 2020

Dag lieve kinderen,

de lessen van sprong 11 zitten erop. Enkel nog de grote herhaling, maar ik zou hiermee nog even willen wachten. We blijven de actualiteit volgen en hopen dat ook jullie nog eens naar school mogen terugkeren.
Daarom starten we vandaag al aan enkele lessen van sprong 12.


Wiskundeles: sprong 12 les 145: herhaling breuken

Nodig voor deze les:
- Werkboek p. 32-33
- Kladschrift
- Schrijfgerief


Werkwijze:

1) Bekijk het filmpje en maak vervolgens de oefeningen zoals gevraagd.

https://youtu.be/ETVm5RjCCLs

Dries& Alice:
- oef. 1 de driehoekjes
- oef. 2, 4, 5, 7, 8 volledig.
- oef. 3 en 6 enkel het driehoekje.

Marthe, Jef, Jelko, Mckenzie en Mona-Marie 
Geen driehoekjes

De andere kinderen maken alles behalve het driehoekje van oef. 5.



Wero: focusthema 5: hoe BelgiĆ« ontstond. 

Nodig voor deze les: 
- Werkkatern p. 1 tot 5
- Bronnenboek
- Schrijfgerief


Werkwijze:
Dit is een vervolg van gisteren.

1) Bekijk in je werkkatern de namen van de koningen nog eens. Lees eventueel p. 59-60 nog eens in je bronnenboek.

Bekijk het filmpje voor het vervolg van de oefeningen:


Maak ook het extra stukje op p. 4 !


2) Verbeter je oefeningen van gisteren en vandaag.

Correctie werkkatern: 

https://youtu.be/qMDsP4ZGAjo


3) Ga naar de volgende link en vul de quiz op google forms in:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=L9dlRTKxGU2ExhZ6VxHoQTnd64vaa8ZPixhR43dFNP5UODdUUUVXWjg3R0swVUxRMzRMUUNYNDgwWS4u

Je moet deze link kopiƫren en plakken in een nieuw tabblad. Als het niet lukt staat hij ook nog in de mail.

Veel succes!


Reacties