Dag leerlingen,
vandaag staan er opnieuw 2 lessen op het programma.
Wiskundeles: sprong 10 les 118: cijferend delen met kommagetallen.
Cijferend delen met natuurlijke getallen kennen jullie allemaal al van vorig schooljaar en hebben we dit schooljaar ook al vaak herhaald.
Het nieuwe stukje dat er nu bijkomt zijn de kommagetallen.

Nodig voor deze les:
-Werkboek C p. 72-73
- Balpen
- Gele fluostift
Werkwijze:
In het filmpje maak ik 2 oefeningen met jullie samen, ik raad jullie aan om die oefeningen ook mee te volgen met in je boek.
Je vindt het filmpje op volgende link:
https://youtu.be/_njFI3Scgmw
Dries& Alice: jullie maken p. 73 dat zijn de moeilijkere oefeningen.
Marthe, Jelko en Jef jullie zorgen voor 3 juiste oefeningen.
De andere kinderen maken volledig p. 72.
Jullie mogen uiteraard meer maken ook hé :D !
Taalles: thema 8 les 1: oud, ouder, oudst
Nodig voor deze les:
-Werkboek p. 43-44
- filmpje: xsnapda
- schrijfgerief
Werkwijze:
1) Bekijk het filmpje van xsnapda
https://www.xnapda.be/filmpjes/4de-leerjaar/fictie-en-non-fictie
2) Maak oefening 1 p. 43 in je werkboek.
3) Lees de blauwe kader p. 45: Hoe is een verhaal of tekst opgebouwd?
Dit is herhaling over 'inleiding' , 'midden' en 'slot'.
Maak vervolgens oefening 5 p. 45.
4) Ga opzoek naar een fictieboek en een non-fictieboek en bezorg mij de titels en auteurs van de boeken. Dit mag gerust in een reactie onder deze post.
Vergeet niet je naam te vermelden !
Veel succes !
vandaag staan er opnieuw 2 lessen op het programma.
Wiskundeles: sprong 10 les 118: cijferend delen met kommagetallen.
Cijferend delen met natuurlijke getallen kennen jullie allemaal al van vorig schooljaar en hebben we dit schooljaar ook al vaak herhaald.
Het nieuwe stukje dat er nu bijkomt zijn de kommagetallen.

Nodig voor deze les:
-Werkboek C p. 72-73
- Balpen
- Gele fluostift
Werkwijze:
In het filmpje maak ik 2 oefeningen met jullie samen, ik raad jullie aan om die oefeningen ook mee te volgen met in je boek.
Je vindt het filmpje op volgende link:
https://youtu.be/_njFI3Scgmw
Dries& Alice: jullie maken p. 73 dat zijn de moeilijkere oefeningen.
Marthe, Jelko en Jef jullie zorgen voor 3 juiste oefeningen.
De andere kinderen maken volledig p. 72.
Jullie mogen uiteraard meer maken ook hé :D !
Taalles: thema 8 les 1: oud, ouder, oudst
Nodig voor deze les:
-Werkboek p. 43-44
- filmpje: xsnapda
- schrijfgerief
Werkwijze:
1) Bekijk het filmpje van xsnapda
https://www.xnapda.be/filmpjes/4de-leerjaar/fictie-en-non-fictie
2) Maak oefening 1 p. 43 in je werkboek.
3) Lees de blauwe kader p. 45: Hoe is een verhaal of tekst opgebouwd?
Dit is herhaling over 'inleiding' , 'midden' en 'slot'.
Maak vervolgens oefening 5 p. 45.
4) Ga opzoek naar een fictieboek en een non-fictieboek en bezorg mij de titels en auteurs van de boeken. Dit mag gerust in een reactie onder deze post.
Vergeet niet je naam te vermelden !
Veel succes !
Reacties
Non-fictie: GREEN KITCHEN AT HOME David Frenkiel
De Bosatlas van duurzaamheid Henk Leenaers
Jullie
En fictie de tovenaar van Oz van Lyman Frank Baum
Dries
- de ultieme vogelgids 2020. (Non-Fictie)
Non-fictie: Guinness world records 2018 - auteurs niet vermeld in het boek
groetjes, Ilke