Challenge 10: corona = handen wassen

Lieve kinderen,
Gebodsbord - Handen wassen verplicht - Hard | Brady | Manutan
hieronder vinden jullie een filmpje waarin getoond wordt waarom we onze handen met zeep moeten wassen.

Bekijk het alvast een en probeer het gerust zelf eens uit.

https://radio2.be/corona/video-met-dit-trucje-leg-je-kinderen-uit-waarom-ze-hun-handen-moeten-wassen

Graag vraag ik van jullie om mij nadien een mailtje te sturen met jouw uitleg waarom handen wassen zo belangrijk is.

Als tweede opdracht zou ik het heel fijn vinden om op Ć©Ć©n of andere manier te weten wat jullie 'gevoel' is in deze situatie.
Wat is jullie gevoel rond corona, het thuis zijn, van de voorbije 3 weken, ... ?

Voor de uitvoering van deze opdracht zou het fijn zijn mochten jullie een elfje schrijven. Dit is een opdracht dat juf Katty als juf van de klassenraad heeft bedacht en wat ik toch wel een heel fijne opdracht vind.

Wat is een 'elfje'? 
Een ‘elfje’ is een gedicht van elf woorden.
De eerste zin heeft 1 woord. De tweede zin heeft 2 woorden.
De derde zin heeft 3 woorden, de vierde zin heeft 4 woorden…
…Ć©n de vijfde zin heeft…. 1 woord!
Hoe ga je te werk? 
1) Maak een brainstorm 'een woordspin' over: corona.. hoe voel ik mij er bij? 
2) Met de woorden uit je woordspin kan je een elfje proberen schrijven. Probeer er gerust enkele uit, wees niet te snel tevreden, maar denk er goed over na. 

Hieronder een voorbeeldje:
corona

geen school
hoe lang nog
mijn vrienden hard missen 
vervelend 

3) Om dit nog wat leuker te maken, mag je er een echt kaartje , kunstwerk, ... van maken.
Maak een collage, trek een foto, film jezelf terwijl je het opzegt, teken, schilder, ...
Laat je creativiteit werken en mail mij je eindresultaat gerust door !
Plaats het gerust ook op onze padlet van de klas, dan zien je klasgenoten het ook: 

Ik kijk er naar uit een mailtje van jullie te ontvangen met 2 dingen in, enerzijds jullie uitleg bij het filmpje en ten tweede jullie afgewerkte elfje. 

Veel succes ! 




Reacties